Kondomer i stedet for toiletpapir
Tyskerne hamstrer kun toiletpapir og nudler?
Ikke sandt, siger vi fra Mister Size, kondomer registrerer også en stigning i salget på næsten 40 procent.
Først var det bare en lille note, siden blev det en løbende gag, der gik viralt på nettet: Franskmændene - sagde man - hamstrer kondomer i forbindelse med Corona-pandemien, mens tyskerne hamstrer toiletpapir. Hos Mister Size kan vi ikke forstå, hvorfor hele Europa grinede af boringerne mellem Alperne og Nordsøen. Vores tal, især fra vores partnerbutik Vinico.com, siger noget helt andet og er velegnede til at genoprette tyskernes nationale stolthed: Da de opfordres til at arbejde på hjemmekontoret og blive hjemme, er salget af kondomer steget støt og roligt. Efter to uger med isolering i hjemmet har vi en stigning i antallet af ordrer på omkring 40 procent. Vi er overbevist om, at "når det gælder vores lyst til sex, er vi tyskere bedre end vores rygte".
Selv i krisen har tyskerne lyst til sex
Vi kan ikke klage over manglende interesse for vores produkter selv i "normale" tider. Tyskere har lige så meget seksuel lyst som andre nationaliteter.
Vores grundlægger Jan Vinzenz Krause ved, hvad han taler om, og han kan se tilbage på årtiers erfaring. Efter at Jan Vinzenz Krause som 17-årig i 1994 under valgkampen for Rudolf Scharping delte kondomer ud under valgkampen, hvilket han efter en test fandt for påtrængende, spurgte han sig selv, hvorfor kondomer egentlig sidder så dårligt og dermed ødelægger fornøjelsen for den, der bærer dem. Derfor var han først i praktik hos producenten af Billy Boy-kondomer, som er kendt i hele Tyskland, og derefter programmerede han sammen med sin bror verdens første online kondområdgiver. "Jeg ønskede at dele den viden, jeg havde erhvervet på dette område. Mænd, der leder efter et kondom, der passer til deres behov, var begejstrede. Så den næste idé kom til os". Fra sit børneværelse i Bonn startede han en onlinebutik for kondomer og satte hele familien ind i den stadigt voksende forretning med præventionsmidler.
På jagt efter det perfekte kondom
I dag, et kvart århundrede senere, er gartneriet blevet en mellemstor virksomhed i Vinergy-koncernen. Vi er stadig optaget af det perfekte kondom, et kondom, der passer. Og en, der derfor også føles ekstremt god og er sjov at have på. Med Mister Size har vi nået vores mål. Vi har netop genbestilt flere millioner kondomer fra vores producent i Malaysia. Alene i den anden uge af Corona-kontaktforbuddet - med mere tid til samvær derhjemme - sendte vores partnerbutik Vinico.com flere tusinde forsendelser til privatkunder, uden at medregne forsendelserne til detailhandlere i hele Europa, som sælger kondomer i deres onlinebutikker. I tider med Corona har vi endda ansat flere medarbejdere for at kunne klare den stadigt stigende efterspørgsel. "Selvfølgelig ligger beskyttelsen af vores medarbejdere os meget på sinde, så vi har truffet passende foranstaltninger for at beskytte dem mod at blive smittet med virussen."
Og hvad gør tyskerne med de kondomer, de bestiller online? De bruger dem sikkert hurtigere og med mere glæde end lagrene af toiletpapir.